Nieuw D-TEC 20 ft tankcontainerchassis
|
Monday, April 20, 2020
KESTEREN - Twee jaar geleden
introduceerde trailerbouwer D-TEC een nieuw 20/30 ft tankcontainerchassis. Om
het programma compleet te maken, komt D-TEC in april met een 20 ft
tankcontainerchassis.
‘Met een leeggewicht vanaf 2.950 kilo sluiten wij goed
aan bij het deel van de transportmarkt dat rijdt met 20ft tankcontainers en
swapbodies. Bij het ontwerp keken we tevens kritisch naar lage onderhoudskosten
en gebruikersgemak. Niets voor niets luidt onze slogan: “Lift up your profit!”’
aldus algemeen directeur Gerrit van Vlastuin.
Laag leeggewicht
Een laag leeggewicht vormt voor D-TEC altijd een
belangrijk speerpunt bij trailerontwikkelingen. Zo ook bij de
productontwikkeling van het 20ft chassis. Van Vlastuin: ‘We hebben meer dan 25
jaar ervaring met de productie van lichtgewicht en multifunctionele
containerchassis, zoals de bekende Flexitrailer die door heel Europa rijdt. In
combinatie met de toepassing van hoge treksterke staal zijn wij nu ook in staat
om een lichtgewicht 20 ft tankcontainerchassis te produceren.’
Ergonomie en
gebruikersgemak De achterzijde van de trailer is uniek met de versprongen
‘traptreden’ om gemakkelijk naar boven te klimmen en de tank te controleren. De
open achterzijde zorgt ervoor dat de chauffeur gemakkelijk de slangen aan kan
sluiten. ‘Dit nieuwe chassis sluit goed aan bij de wensen in de markt, een
markt waarin veiligheid en gebruikersgemak steeds belangrijker worden.’
Lage onderhoudskosten
De robuuste vormgeving en eenvoudige bediening springen
in het oog bij dit nieuwe 20ft chassis. ‘We monteerden de verlichting aan de
achterzijde op een aparte plaat, om aanrijschade te voorkomen. Eenvoud staat
dan ook voorop bij D-TEC, zowel in constructie als in bediening. Om die reden
bevatten de containerchassis weinig servicedelen en als gevolg daarvan zijn de
onderhoudskosten laag.’
Voor Europese markt
Bij het ontwerp hield D-TEC eveneens rekening met de
inzetbaarheid in geheel Europa. Met als resultaat een optimale
gewichtsverdeling voor de verschillende landen van zowel acht als negen ton per
as. ‘Optioneel kunnen we in combinatie met schijfremassen de laatste as als
stuuras uitvoeren, hier is in sommige Europese landen veel vraag naar’, besluit
Van Vlastuin.
|
|
|