Monday, November 28, 2016
KESTEREN/ROTTERDAM - Op 25 november nam BCTN de
eerste nieuwe D-TEC Portmaster in ontvangst. Tot en met januari 2017 levert
D-TEC in totaal 34 nieuwe Portmasters aan BCTN, één van de eerste spelers op
het gebied van intermodaal containertransport en overslag in Nederland. ‘Wij
kozen voor de D-TEC Portmaster vanwege de multifunctionele inzetbaarheid, de
robuuste bouw van het chassis en de juiste prijs-kwaliteitsverhouding’, aldus
Wim Busser, Purchase & Support Director BCTN.
BCTN bezit vijf terminals,
waarvan vier in Nederland en één in België.
Kostenbesparend
Door
het in gebruik nemen van de nieuwe D-TEC chassis kan BCTN de mogelijkheid
bieden om de chassis met container bij haar klant om te koppelen of af te
koppelen. Dit betekent minder losse ritten voor de trucks.
Dit zorgt weer voor minder milieubelasting en files. De D-TEC Portmaster is
zeer geschikt voor onder andere korte ritten rondom de terminal. Het chassis
kan simpel en eenvoudig omgesteld worden naar een andere containermaat.
Daarnaast is het chassis voorzien van een Track and Trace-systeem en een
kingpin-slot. Dankzij het Track and Trace-systeem kan zowel BCTN als haar klant
zien waar het chassis zich bevindt. Het kingpin-slot zorgt voor extra
beveiliging, waardoor de kans op diefstal van het chassis nihil is.
Laagste kosten per kilometer
D-TEC richt zich bij de ontwikkeling van haar trailers altijd op lage
gebruikerskosten. ‘Elke 1.000 kilo die een chassis lichter is, levert
bijvoorbeeld één liter dieselbesparing per 100 kilometer op’, aldus Gerrit Van
Vlastuin, directeur van D-TEC. Hij baseert dit op cijfers van onder andere de
NEA. Een licht trailergewicht realiseert D-TEC door een slim ontwerp en door
gebruik te maken van kwaliteitsstaal met een hoge sterkte. De laagste kosten
per kilometer daar gaat het uiteindelijk om, lift up your profit
|